Immár a DAF XF Európa legnagyobb darabszámban értékesített nyerges vontatója,ám a hollandok célul tűzték ki,hogy a nehézkategóriás fülke-alvázas tehergépkocsik piacán is hasonlóan előkelő szerepet töltenek be. Ebből az apropóból érkezett hozzán az XF105.510 6x2-es,tandem pótkocsis tesztszerelvény,amely révén ráadásul már a DAF takarékosabb üzemelés jegyében továbbfejlesztett hajtásláncát is kipróbálhattuk .
Sajnos a műszerfalat ezúttal sem érintette a korszerűsítés, pedig a kapcsolók kialakítására,elhelyezkedésére,valamit a központi kijelzőre is menürendszerre már ráférne egy alaposabb megújulás.
Praktikus,hogy a központi kijelzőn a tehergépkocsit két hátsótengelyének,valamint a menüben arréb lépve a pótkocsi két tengelyének aktuális terhelése is leolvasható.
Optimalizálták az 13 literes, 510 lóerős PACCER MX motor befecskendezési szögeit és motorvezérlését. Ez nem módosította a nyomaték-és teljesítménygörbéjét, a tüzelőanyag-fogyasztását azonban némiképpen csökkentette.
Az 510 lóerős változat az alumíniumdugattyúkat és a kipufogócsonk hőszigetelését nem kapta meg,ezek az újítások csak ak isebb teljesítményű variánsokon jelentek meg.
A gyári extraként redelhető,távirányítós,érintőképernyős Kenwood audiokészülék szolgáltatásai : rádió, USB, MP3,CD,DVD és navigáció. A fekhely alatt két 150 wattos mélynyomóval szépen is szól.
Elsősorban a gyalogos-és kerékpáros-gázolások megelőzését szolgálja a jobb oldali ajtó mögött,az oldalfalon elhelyezett kis kamera,amelynek jó minőségű és rendkívül nagy látószögű képe automatikusan megjelenik az audiokészülék képernyőjén, ha bekapcsolja a jobb oldali irányjelzőt.
A jobb oldalon a 620 literes gázolajtartály mellett a 60 literes AdBlue-tartály és az SCR-katalizátor kapott helyet,míg a bal oldalra került az EEV környezetvédelmi minősítét biztosító részecskeszűrő.
A hátsó szintezhető és kormányzott segédtengely egyrészt javítja a szerelvény fordulékonyságát, másrészt csökkenti az abroncsok kopását.
A pneumatikus kapcsolású vonófej kezelőelemei hátul egy külön dobozban találhatőak, a középkonzol pedig egy piros,illetve egy zöld LED jelzi vissza,hogy megfelelő-e a csatlakozás.
A pótkocsi hátfalán található kép üzenete,hogy a DAF nemcsak a nyerges vontatók,hanem a nehézkategóriás fülke-alvázas modellek terén is igen széles választékkal rendelkezik,így a legkülönfélébb alkalmazásokra is kínál optimális megoldást.