Kamion Szerelem *-*

" Ha Ők nem lennének,nem lenne életed "

Tatra Phoenix az Újjászületés jegyében

Cél a teljes európai piac ( is )

Az elmúlt években szinte csak a T810-es,középkategúriás,6x6-os tehergépkocsi megjelenése volt újdongás a nagy múltú járműgyártó kínálatában, amelynek hazai bemutatójára 2010/10. számunkban tudósítottunk. Most újabb jelentős fordulat következett be a Tatra kínálatában és a piaci stratégiájában ia Pohenix-széria megjelenésével és a DAF 19 százalékos részvényvásárlásával együtt. Az új típusok első darabjait a Tatra gyári tesztpályáin próbálhattuk ki Koprivnicében.

A Pohenix típusai szériában 4x4-es,6x6-os,8x6-os, és 8x8-as meghajtással készülhetnek. Idővel lehetőség lesz akár 10x01-es vagy 12x12-es meghajtású járművek kialakítására is. A 2-4 tengelyes változatok számos tengelytávval készülnek a most bemutaott járműveken kívül.  A hétközanpi gépszállítási feladatokhoz és a katonai alkalmazáshoz lesznek 6x6-os és 8x8-as meghajtású nyerges vontatók is. A vezetőfülkék esetében a CF-szérie két-vagy háromüléses nappali fülkéjét,illetve kétszemélyes,egy-vagy kétfekhelyes hálófülkéjét lehet választani. A vezetőfülke,a felnyíló homlokfala és a Tatra logót leszámítva nem változott,csak a felfüggesztést kellett átdolgozni. A motorválasztékot a Paccer 12,9 literes,MXszériája képviseli 360;410;460; és 510 lóerős teljesítménnyel, amelyekhez 1775;2000;2300 és 2500 newtonméteres forgatónyomatékok tartoznak.

A maximális teljesítmény szintén 1500-1900 fordulat/perc tartományban,míg a nyomatékmaximum 1000-1410 fordulat/percközött áll rendelkezésre. A motorhoz egy darab,800 newtonméteres mellékhajtómű csatlakozhat. Az erőátvitelt egységesen ZF Sachs,430 milliméter átmérőjű,egytárcsás tengelykapcsoló biztosítja.A váltóművekre legfeljebb 2 darab mellékhajtás kapcsolódhat,egyenként 1000 newtonméter nyomatékigénnyel. Az osztómű változatlanul a Tatra saját gyártmánya, de új konstrukció, a leendő alkalmas függvényében készülnek 1 és 2 fokozattal és kapcsolható első meghajtással. 8 vagy 9 tonna teherbírású,légrugós első felfüggesztéssel büszkélkedhet, s ennek köszönetően mintegy 600 kilogrammos önsúlycsökkenést eredményez a szokványos,merevtengelyes,laprugós felfüggesztésekhez képest egy 8x8-as gépkocsi esetében.A  hátsó tengelyek esetében maradt a légrugóba épített tekercsrugó párosítása a 11,5 tonna teherbírású tengelyeknél. A 13;15 és 16 tonna teherbírású hátsó tengelyeknél változatlanul kettős rugózási rendszert alkalmaznak, az 1997-ben bemutatott " King Frame " konstrukciót, amelynél még egy-egy laprugóköteg található a lengőtengelyek végén, ennek felső része egy keresztkonzolhoz kapcsolódik.



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 1
Tegnapi: 9
Heti: 12
Havi: 10
Össz.: 30 898

Látogatottság növelés
Oldal: Tatra Phoenix
Kamion Szerelem *-* - © 2008 - 2024 - kamionszerelem.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen honlap készítő az Ön számára is használható! A saját honlapok itt: Ingyen honlap!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »