Renault Optifuel Solutions : költésghatékony üzemeltetést támogató termék-és szolgáltatáscsomag a Renault Truckstól már a magyar piacon is.
Nem kisebb célt tűzött ki a Renault Trucks,mint hogy a fuvarozók a tüzelőanyag-takarékossággal azonosítsák a márkanevét,és elsősorban ez különböztesse meg a többi gyártótól. Ennek hatékony eszköze az Opifuel Solutions termék-és szolgáltatáscsomag,amely nemcsak a Renealut vállalati filozófiáját változtatja meg,hanem várhatóan az ügyfelekét is.
Az ötfokozatú Voith retarder már a második fokozatában is hatékonyan lassította a körülbelül 38 tonna összgördülőtömegű szerelvényeket a rövid próbaut során,kímélve az üzemi fékeket például az autópálya kihajtójánál. Praktikus,hogy a központi kijelző az éppen használt fokozatáról is tájékoztatott. Kiválóan együttműködött az automatizált váltóval és a sebességtartó automatikával is.
Az Optifuel Solutions modelleket a 450 lóerős,Euro 5-ös helyett 460 lóerős, EEV minősítésű motor hatja,valamint szériafelszerelésük a Voith retarder.
A manuális sebességváltó karja helyén italtartó található,ezenkívül az Optidirver + felirat is jelzi, hogy automatizált váltó dolgozik a járműben .
A leghosszabb, 2,64-es hídáttételnek köszönhetően a legnagyobb sebességi fokozatban 81 kilóméter/órás sebességnél csupán 1100-as percenkénti fordulatszámon jár a motor az optimalizált Premiumban.
Most először próbálhattuk ki a Premiumban az új sávelhagyásra figyelmeztető rendszert és a követési távolságkijelzőt. Az A-oszlopon a látómező közelébe elheyezett kis készülék grafikus kijelzőjén a villogó felezővonalak vizuálisan is figyelmeztettek a szándékolatlan sávelhagyásra a szokásos hangjelzés mellett. A követési távolságot pedig másodpercekben mérve írta ki, illetve hangjelzéssel figyelmeztetett, ha ez veszélyesen kis mértékű volt. De ez csak egy passzív rendszer, nem avatkozik be a sebesség csökkentésével,ám a ráfutásos balesetek megelőzésében így is nagy szerepet játszik.
Az Optifuel Solutions csomag a Renault Magnumhoz is elérhető, de a gyártó főként a már eleve takarékosabb Premium Route modellhez ajánlja !
A teljes légterelőkészletnek természetesen az oldalsó szoknyák is részei,...
... sőt a road show bemutatószerelvényein még a félpótkocsik is oldalsó burkolatokat kaptak.
A Michelin X Energy SaverGreen abroncsok keverékanyaguknak és szerkezetüknek köszönhetően jelenleg a legtragégikusabbak a piacon,ezt TÜV által tanúsított közúti tesztek is igazolják.
A kormányoszloptól balra található E+ gombbal kikapcsolható az Otiroll funkció, és erről a központi kifejezés felirata is tájékoztat. Ha viszont bekapcsolva hagyjuk és az elektronika úgy érzékeli, hogy a sebességtartóval beállított tempó tartásához sem hajtó-,sem fékezőnyomatékra nincs szükség,vagyis enyhe lejtőn halad a jármű,akkor automatikusan kiold a tengelykapcsoló . Ilyenkor alapjáratai fordulatszám mellett szabadon gurul a szerelvény. Az M1 autópályán előfordult,hogy másfél kilométert tettünk meg egyszerre így vitorlázva.
A májusban hazánkat az M1 autópályán is érintő Renault Optifuel Tour road show keretében négy Premium és egy Magnum nyerges szerelvény érkezett a tatabányai állomásra,amelyeket a meghívott ügyfelek és a szaksajtó képviselői maguk is kirpóbálhatták az M1 autópályán.
A próbaút során az M1 autópályán Tatabánya és Bicske közötti szakaszán a 11 litere, 460 lóerős, 2300 newtonméter legnagyobb nyomatékú motor a leghosszabb hídáttétel ellenére is kellő dinamizmussal mozgatta a közel teljes terhelésű szerelvényeket. Sík úton gyorsítva már ezres fordulatszámtól is szépen " feállt " a motor, a váltó pedig igyekezett 1100-1500-as tartományt biztosítani. A közepes meredekségű vagy akár még erősebb emelkedőkön 11. fokozatban, 1300-as motorfodulatszámon, 73-74 kilóméter/órás sebességgel haladt felfelé a Premium szerelvény.